МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА

Модель випускника закладу освіти орієнтує всю діяльність на організацію освітнього процесу як усередині його, так і в процесі взаємодії із середовищем, визначає цілі життєдіяльності закладу і шляхи їх досягнення. Вона дозволяє виділити актуальні і перспективні вимоги до змісту освіти, виявити, вивчити і науково обґрунтувати соціально-педагогічні умови можливого зближення між ймовірними очікуваними і бажаними характеристиками випускника в майбутньому. У цьому випадку модель -. найважливіший засіб перебудови закладу і передбачає забезпечення умов найбільш повноцінного розвитку особистості учня.
Щоб вижити в соціальному і духовному плані, людина, що підростає, повинна орієнтуватися і діяти (самовизначатися) у постійно змінюваному світі виробництва, бізнесу, суспільно-політичного життя, комунікації, не втративши при цьому своєї самобутності, моральних начал, поваги до себе й інших людей, здатності до самопі­знання і самовдосконалення.
Моделі компетентного учня і випускника
Враховуючи те, що якості особистості здобувача освіти, закладені в кожній з моделей, формуються постійно, від ступеня до ступеня навчання, змінюються провідні пе­дагогічні ідеї під час роботи із дітьми різних вікових груп.
Моделі, що відбивають повноцінне життя здобувача освіти в сьогоденні (сфери самовизначення) Моделі, що відбивають спрямованість особистості випускника в майбутнє (сфери самовизначення)
Здобувач освіти Випускник
Людина світу. Громадянин Вітчизни. Житель села Вихованець школи Член дитячої організації Творча індивідуальність. Веде здоровий спосіб життя. Культурно відпочиває Професійно самовизначається. Прагне до безупинного самотворення. Учасник у суспільно-політичному житті країни. Сім'янин
Ступені Провідна педагогічна ідея
Початкова школа Формування первісних дитячих переконань, побудованих на головних постулатах загальнолюдських цінностей, створення ситуації успіху в навчальній діяльності
Основна школа Створення ситуації успіху в найбільш значущих видах діяльності, що дають можливість для самоствердження особистості, формування ціннісних установок, попередження відхилень у поведінці і моральному розвитку
Середня школа Допомога родині в соціальному визначенні на майбутнє: створення умов для мобілізації потенційних можливостей особистості відповідно до її реальних домагань. Орієнтування на розвиток здатності до самопізнання, самовизначення, самовиховання і самоосвіти
Кiлькiсть переглядiв: 631

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.