МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА
Модель випускника закладу освіти орієнтує всю діяльність на організацію освітнього процесу як усередині його, так і в процесі взаємодії із середовищем, визначає цілі життєдіяльності закладу і шляхи їх досягнення. Вона дозволяє виділити актуальні і перспективні вимоги до змісту освіти, виявити, вивчити і науково обґрунтувати соціально-педагогічні умови можливого зближення між ймовірними очікуваними і бажаними характеристиками випускника в майбутньому. У цьому випадку модель -. найважливіший засіб перебудови закладу і передбачає забезпечення умов найбільш повноцінного розвитку особистості учня.
Щоб вижити в соціальному і духовному плані, людина, що підростає, повинна орієнтуватися і діяти (самовизначатися) у постійно змінюваному світі виробництва, бізнесу, суспільно-політичного життя, комунікації, не втративши при цьому своєї самобутності, моральних начал, поваги до себе й інших людей, здатності до самопізнання і самовдосконалення.
Моделі компетентного учня і випускника
Враховуючи те, що якості особистості здобувача освіти, закладені в кожній з моделей, формуються постійно, від ступеня до ступеня навчання, змінюються провідні педагогічні ідеї під час роботи із дітьми різних вікових груп.
Моделі, що відбивають повноцінне життя здобувача освіти в сьогоденні (сфери самовизначення) | Моделі, що відбивають спрямованість особистості випускника в майбутнє (сфери самовизначення) |
Здобувач освіти | Випускник |
Людина світу. Громадянин Вітчизни. Житель села Вихованець школи Член дитячої організації Творча індивідуальність. Веде здоровий спосіб життя. Культурно відпочиває | Професійно самовизначається. Прагне до безупинного самотворення. Учасник у суспільно-політичному житті країни. Сім'янин |
Ступені | Провідна педагогічна ідея |
Початкова школа | Формування первісних дитячих переконань, побудованих на головних постулатах загальнолюдських цінностей, створення ситуації успіху в навчальній діяльності |
Основна школа | Створення ситуації успіху в найбільш значущих видах діяльності, що дають можливість для самоствердження особистості, формування ціннісних установок, попередження відхилень у поведінці і моральному розвитку |
Середня школа | Допомога родині в соціальному визначенні на майбутнє: створення умов для мобілізації потенційних можливостей особистості відповідно до її реальних домагань. Орієнтування на розвиток здатності до самопізнання, самовизначення, самовиховання і самоосвіти |
Коментарi